Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα Summer School που διοργανώθηκαν, από 17 έως 21 Ιουνίου 2024, από το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών σε συνεργασία με Εργαστήρια Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των επιστημών και της τεχνολογίας και να αποκτήσουν τα κατάλληλα και ασφαλή κριτήρια για τις μελλοντικές τους επιλογές.
Πιο συγκεκριμένα:
- Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών, Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής & Αυτοματισμού (LMS), Υπεύθυνος Καθηγητής: Δημήτριος Μούρτζης.
Δεκαέξι μαθητές από την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος παρακολούθησαν το θερινό σχολείο στο Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής & Αυτοματισμού (LMS) και εργάστηκαν πάνω σε τρέχοντα επιστημονικά και τεχνολογικά θέματα με ιδιαίτερα σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον. Ενδεικτικά οι θεματικοί άξονες με τους οποίους οι μαθητές ασχολήθηκαν ήταν οι εξής:
- Τεχνολογίες τρισδιάστατης εκτύπωσης(3D printing), σχεδιασμός και κατασκευή αντικειμένων.
- Σύγχρονες Υβριδικές Τεχνολογίες Παραγωγής.
- Προγραμματισμός και λειτουργία βιομηχανικών ρομποτικών συστημάτων.
- Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής (CEID) του Πανεπιστημίου Πατρών, Εργαστήριο “Ποιότητας Λογισμικού και Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή”, Υπεύθυνος Καθηγητής: Μιχαήλ Ξένος
Στο Εργαστήριο Ποιότητας Λογισμικού και Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με πληθώρα νέων τεχνολογιών.
Αρχικά, συμμετείχαν στην επίδειξη διαφόρων παραδοτέων που έχουν προκύψει από μια σειρά προγραμμάτων στα οποία έχει λάβει μέρος το εργαστήριο. Περιηγήθηκαν σε εικονικούς κόσμους που έχουν διαμορφωθεί σε περιβάλλοντα όπως το OpenSim και το Minecraft, με απώτερο στόχο την επιμόρφωσή τους σε διάφορα εξειδικευμένα θέματα, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη.
Στη συνέχεια, πήραν μέρος σε μια σειρά πειραμάτων αξιοποιώντας εξοπλισμό εικονικής πραγματικότητας (VR), eye-trackers και καταγραφείς βιομετρικών δεδομένων. Κατά τη διάρκεια αυτών, είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν κατά πόσο η εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας τους προκάλεσε την οποιαδήποτε αδιαθεσία και σε ποιους παράγοντες ίσως να οφειλόταν ένα τέτοιο γεγονός.
Παράλληλα, υπό την καθοδήγηση του υπεύθυνου καθηγητή κ. Μιχάλη Ξένου, οι μαθητές έγιναν πιλότοι Drone. Αφότου έλαβαν μέρος στην πρώτη τους δοκιμαστική πτήση, συμμετείχαν σε μια νέα πειραματική διαδικασία μέσω της οποίας διερευνήθηκε κατά πόσο η διεπαφή χρήστη της εφαρμογής του Drone στο κινητό καλύπτει επαρκώς το σενάριο απώλειας ελέγχου της συσκευής.
Η όλη προσέγγιση του εργαστηρίου έβαλε τους μαθητές στη θέση του ερευνητή. Συλλέξαν στοιχεία, τα μελέτησαν σε πραγματικό χρόνο συνδυάζοντας πολλαπλές παραμέτρους και προσέφεραν την άποψή τους μέσα από καταιγισμό ιδεών γύρω από διάφορα θέματα συζήτησης που προέκυψαν από την όλη διαδικασία. Είδαν πώς ένα προϊόν περνάει από πολλαπλά στάδια έρευνας και ανάπτυξης προτού καταλήξει στα χέρια του καταναλωτή, και πώς ακόμη και τα πανεπιστήμια έχουν σημαντικό ρόλο στην όλη διαδικασία.
Οι εντυπώσεις των μαθητών ήταν θετικές. Επέστρεφαν καθημερινά με ανυπομονησία στο εργαστήριο για να αλληλοεπιδράσουν με το επόμενο κατά σειρά αντικείμενο. Ορισμένοι μάλιστα δεν έλειψε να εκφράσουν τη θλίψη τους όταν οι μέρες του θερινού σχολείου έφτασαν στο τέλος τους. Ωστόσο, όπως ανέφεραν, έπειτα από τις εμπειρίες που βίωσαν το τμήμα των Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών θα βρίσκεται σίγουρα εντός των προτιμήσεών τους κατά τη μετάβαση τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γενετικής & Γενετικής Βελτίωσης, Υπεύθυνος Καθηγητής Θερινού Προγράμματος: Κωνσταντίνος Μπαταργιάς
Η πρώτη ημέρα του θερινού σχολείου στο εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γενετικής και Γενετικής Βελτίωσης του τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών ήταν αφιερωμένη στη γνωριμία των μαθητών με το εργαστήριο και τις βασικές τεχνικές της γενετικής. Οι μαθητές ταυτόχρονα ενημερώθηκαν για τους κανόνες ασφαλείας των εργαστηριακών διαδικασιών που θα υλοποιήσουν. Η δεύτερη ημέρα αφορούσε στην πρακτική απομόνωση DNA από μπανάνα, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με το γενετικό υλικό. Την ίδια μέρα ξεκίνησε η απομόνωση DNA από τα πτερύγια των ψαριών. Την τρίτη ημέρα ολοκληρώθηκε η απομόνωση DNA από τα πτερύγια με τον καθαρισμό και την ποσοτικοποίηση του DNA. Επίσης, οι μαθητές προετοίμασαν τα δείγματα για ηλεκτροφόρηση και ανέλυσαν τα αποτελέσματα. Την τέταρτη ημέρα οι συμμετέχοντες με την τεχνική της PCR ενίσχυσαν τμήμα της υπομονάδας Ι του γονιδίου της κυτοχρωμικής οξειδάσης (COI) και στη συνέχεια έκαναν ηλεκτροφόρηση των προϊόντων της PCR. Η τελευταία ημέρα των πειραμάτων περιλάμβανε την πέψη των προϊόντων της PCR και ταυτοποίηση του είδους Pagrus sp.
- Τμήμα Φιλοσοφίας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, Υπεύθυνος Καθηγητής: Μιχάλης Παρούσης, Πρόεδρος του Τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών
1ο ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΧΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Με μεγάλη επιτυχία και ζωηρές εντυπώσεις ολοκληρώθηκε το 1ο Διατμηματικό Θερινό Σχολείο της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών σε συνεργασία με το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών. Την εβδομάδα 17-21 Ιουνίου μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου συμμετέχοντας σε βιωματικά ερευνητικά εργαστήρια είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν ένα φαινομενικά απλό, αλλά αρκετά ιδιαίτερο και περίπλοκο ζήτημα, αυτό του “Ανθρώπου και της Ιστορίας” στην πηγή της ίδιας της έρευνας, την Σχολή των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών με καθοδηγητές καταξιωμένους ακαδημαϊκούς από τα τμήματα Φιλοσοφίας, Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών και Ιστορίας Αρχαιολογίας.
Ημέρα 1η: (Τμήμα Φιλοσοφίας)
“Ο άνθρωπος στην Φιλοσοφία της Ιστορίας” Διδ. Μ. Χατζόπουλος ΕΔΙΠ
Στο πλαίσιο του πρώτου εργαστηρίου, οι μαθητές εισήχθησαν ομαλά στις βασικές προβληματικές της εκπαιδευτικής εβδομάδας και με οδηγό αποσπάσματα κειμένων, διάσημα τραγούδια, ποιήματα και κυρίως καίρια ερωτήματα περιηγήθηκαν σε εποχές και φιλοσοφικά ρεύματα διακρίνοντας την στοχοθεσία και το πρόσημο που έδωσε το καθένα στην ιστορική μελέτη κατανοώντας ταυτόχρονα την πυρηνική σημασία και την τεράστια αξία της ιστορίας για τον βασικό πρωταγωνιστή της, τον ίδιο τον άνθρωπο.
Ημέρα 2η και 3η: (Τμήμα Φιλολογίας)
“Ζήσαμε τα πάντα μέσα στα σύννεφα ενός ακατανόητου κόσμου…: Ο ποιητής Γ. Σεφέρης στην δίνη της ιστορίας” Διδ. Ανδρονίκη Χρυσάφη ΕΔΙΠ
Στην πρώτη γνωριμία τους γνωριμία με το τμήμα Φιλολογίας, οι μαθητές “επισκέφθηκαν” και συζήτησαν τα σημαντικότερα γεγονότα του πολυτάραχου 20ου αιώνα αυτή την φορά όχι, από τα απρόσωπα διδακτικά εγχειρίδια ιστορίας, αλλά μέσα από τις αναμνήσεις, το προσωπικό βίωμα και τον περιπετειώδη βίο του νομπελίστα ποιητή μας Γ. Σεφέρη, όπως αυτός αποτυπώνεται στα αποσπάσματα των ημερολογίων και των ποιημάτων του.
“Η πλουσιότερη/ μακροβιότερη/ ομορφότερη γλώσσα… Μύθοι και αλήθειες από την ιστορία της Ελληνικής” Διδ. Θ. Μαρκόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής
Είναι η ελληνική η πλουσιότερη γλώσσα στον κόσμο; Με αφετηρία 5+1 ερωτήσεις – μύθους που συχνά συνοδεύουν την ελληνική γλώσσα, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με βασικές αρχές της ιστορικής γλωσσολογίας και διαπίστωσαν μέσα από διαδραστικά παιχνίδια ότι η ομορφότερη και η πλουσιότερη γλώσσα είναι τελικά η γλώσσα που αγαπάμε εμείς περισσότερο.
“Ήρωες της Επανάστασης του 1821. Η πρόσληψη του Καραϊσκάκη στον ποιητικό λόγο από τον 19ο -21ο αιώνα: από τον ρομαντικό εθνικισμό και τη Μεγάλη Ιδέα στη Δικτατορία των Συνταγματαρχών και τη μεταπολιτευτική εποχή” Διδ. Άννα-Μαρίνα Κατσιγιάννη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Συνεχίζοντας το ταξίδι στην πολυτάραχη ιστορία του 20ου αι, οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την ιστορική ποίηση διαβάζοντας αποσπάσματα από τον “Καραϊσκάκη” του Πατρινού Κ. Παλαμά και αντίστοιχα αποσπάσματα άλλων λογοτεχνών και καλλιτεχνών. Στο πλαίσιο αυτό, είδαν στην πράξη αρχικά πώς η λογοτεχνία και συγκεκριμένα η ποίηση αξιοποιεί την ιστορία ως φορέας και φωνή της συλλογικής μνήμης και εν συνεχεία την πορεία και την διαδικασία που ακολουθεί ένας ερευνητής για την σύνθεση και την δημοσίευση της έρευνάς του.
“Συγγράφοντας ιστορία στο Βυζάντιο: ποιοι, πού, πώς και γιατί;” Ειρήνη-Σοφία Κιαπίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Στη διάρκεια του τελευταίου εργαστηρίου του τμήματος Φιλολογίας οι μαθητές με την βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων είδαν τους βασικούς ιστορικούς σταθμούς της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και εστίασαν σε αυτό που συχνά παραλείπουν να εξηγήσουν τα ιστορικά εγχειρίδια, την διαδικασία, το υλικό, τον τόπο, τον τρόπο και τα άτομα που επιλέγουν να γράψουν και να διασώσουν τα γεγονότα για εμάς σήμερα. Εξετάζοντας τις λογοτεχνικές περιπτώσεις της Χρονογραφίας και της Ιστορίας κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ιστοριογραφία δεν είναι μόνο ένα καθήκον, αλλά έχει δικούς της στόχους και σκοπιμότητες, ανήκει σε μια αλυσίδα με προκατόχους και συνεχιστές και δεν πληροφορεί μόνο, αλλά και “τέρπει” τον αναγνώστη.
4η Ημέρα: (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών)
“Ιστορία και Θέατρο: Από την κωμωδία στο δράμα” Κωνσταντίνα Ζηροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια
Μέσα από ένα διαφορετικό μάθημα ιστορίας οι μαθητές διαβάζοντας, βλέποντας και δραματοποιώντας αποσπάσματα παραστάσεων και ταινιών από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα εξέτασαν, συζήτησαν και διερεύνησαν τη χρήση της ιστορίας στο δράμα ως πηγή έμπνευσης, ως εργαλείο σχολιασμού της επικαιρότητας και τελικά διερεύνησης της ανθρώπινης κατάστασης καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η ιστορία, το θέατρο και εν γένει οι ανθρωπιστικές σπουδές είναι μια σημαντικότατη υπενθύμιση των αξιών και των δικαιωμάτων μας και τελικά της ίδιας της ανθρωπιάς μας.
5η Ημέρα: (Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας)
“Ιστορική και Αρχαιολογική Έρευνα” Διδ. Δημήτρης Τσώλης, Αναπληρωτής Καθηγητής και Αλεξία Σταμούλη, ΕΔΙΠ
Την τελευταία μέρα της εκπαιδευτικής εβδομάδας, οι μαθητές συστήθηκαν με το νεοσύστατο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και το πρόγραμμα σπουδών του και είδαν βιωματικά την επαφή, την μελέτη και την αξιοποίηση πρωτότυπου αρχαιολογικού και ιστορικού υλικού κατά την διαδικασία της έρευνας με σύγχρονα μέσα, αλλά και πιο παραδοσιακές μεθόδους.
Στο πρώτο μέρος της ημέρας ο κ. Τσώλης παρουσίασε στους μαθητές καινοτόμες πρωτοβουλίες ψηφιοποίησης αρχαιολογικού υλικού με την χρήση νέων τεχνολογιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης στην υπηρεσία της έρευνας, της ψηφιακής περιήγησης, της αρχειοθέτησης ακόμα και της δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών.
Τις εργασίες του θερινού σχολείου έκλεισε η κα Σταμούλη, η οποία αφού παρουσίασε την ιστορία της γραφής και της αντιγραφής από την αρχαιότητα στον μεσαίωνα και το Βυζάντιο κάλεσε τους μαθητές να διαβάσουν αποσπάσματα κωδίκων και να γίνουν για λίγα λεπτά και τα ίδια ιστορικοί συγγραφείς γράφοντας για την ημέρα τους σε ένα εργαστήριο αντιγραφής στην μακρινή Κωνσταντινούπολη.
- Τμήμα Φαρμακευτικής Πανεπιστημίου Πατρών, Υπεύθυνοι Καθηγητές: Γεώργιος A. Σπυρούλιας, Φωτεινή Λάμαρη.
Θέματα:
Αρχικά στο εργαστήριο με υπεύθυνη την κ. Λάμαρη ασχοληθήκαμε με τα παρακάτω:
- Απόσταξη αιθερίων ελαίων ρίγανης με συσκευή Clevenger και ταυτοποίηση κύριων συστατικών.
- Αναγνώριση των κύριων συστατικών των αιθερίων ελαίων χρησιμοποιώντας κατάλληλες αναλυτικές τεχνικές όπως η αέρια χρωματογραφία-μαζική φασματομετρία (GC-MS).
- Εκχύλιση πολικών δευτερογενών μεταβολιτών από τη ρίγανη και ανάλυση αυτών χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως υγρή χρωματογραφία υψηλής απόδοσης (HPLC).
Στη συνέχεια στο εργαστήριο με υπεύθυνο τον κ. Σπυρούλια ασχοληθήκαμε με:
- Έκφραση πρωτεϊνών με μεθόδους Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας: Απομόνωση πρωτεϊνών με σύγχρονες μεθόδους χρωματογραφίας και Φυσικοχημικό χαρακτηρισμό των πρωτεϊνών-στόχων μέσω σύγχρονων μεθόδων βιοφυσικής.
- Φασματοσκοπία NMR βιομορίων και προετοιμασία δειγμάτων για σχετικές μελέτες και δομικός χαρακτηρισμός πρωτεϊνών μέσω της απεικόνισης και της ανάλυσης τρισδιάστατων δομών αλλά και συμπλεγμάτων τους:**
Με αυτές τις μεθόδους, επιδιώκεται η ολοκληρωμένη κατανόηση και εκμετάλλευση των βιολογικών πόρων και των βιομορίων για εφαρμογές στη βιοτεχνολογία, τη φαρμακευτική και άλλους τομείς.
Το Θερινό Σχολείο με τη ματιά των μαθητών:
«Οι δύο πρώτες μέρες του summer school φαρμακευτικής ήταν μια μοναδική εμπειρία. Έμαθα πολλά νέα πράγματα και μάλιστα στην πράξη κατανοήσαμε πολλά περισσότερα. Όλοι εκεί ήταν εξαιρετικοί και πολύ καταρτισμένοι. Πιο συγκεκριμένα, ασχοληθήκαμε με την απόσταξη ρίγανης, δηλαδή από την ρίγανη φτιάξαμε ένα αιθέριο έλαιο από την ρίγανη. Επιπλέον, κάναμε εκχύλιση της ρίγανης και συμπύκνωση με περιστροφικό εξατμιστήρα. Συνολικά, ήταν μια πολύ αξιόλογη εμπειρία και ελπίζουμε και οι υπόλοιπες ημέρες να έχουν ανάλογη συνέχεια. Ι.Π.»
«Αυτή την εβδομάδα είχαμε τη χαρά να παραβρεθούμε στο τμήμα της Φαρμακευτικής για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα του φετινού summer school. Μέσω αυτής της σχολικής δράσης είχαμε την ευκαιρία να συμβάλλουμε στις πειραματικές διαδικασίες της βιοχημείας κατά τις οποίες παράλληλα αποκτήσαμε πολλές νέες γνώσεις στον τομέα της φαρμακευτικής χημείας. Ι.Π., Χ.Π., Ε.Θ., Α.Α., Δ.Π.»
«Η εμπειρία στο πανεπιστήμιο είχε πολύ ενδιαφέρον και ήταν πολύ χρήσιμη καθώς πήρα μια ιδέα για το πώς θα είναι το πανεπιστήμιο αργότερα στη ζωή μου, τον τρόπο σκέψης των φοιτητών και είχα την ευκαιρία να δω από κοντά τις υποδομές και τον τρόπο που δουλεύουν και χρησιμοποιούν τα πειράματα στη φαρμακευτική έρευνα. Ευχαριστούμε όλους τους φοιτητές και τους καθηγητές που μας στήριξαν. Κ.Π.»
«… είχα την τύχη και τη χαρά να συμμετάσχω στο Θερινό Σχολείο (SUMMER SCHOOLS), που διοργανώσατε σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Επιθυμώ να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες (προσωπικές και των γονέων μου) προς εσάς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σας για την έμπνευση, την άρτια σχεδίαση και υλοποίηση του προγράμματος. Ήταν ένα πρωτοποριακό -για τα ελληνικά δεδομένα- πρόγραμμα που έδωσε την ικανότητα σε μαθητές της ηλικίας μου να αντιληφθούν την εκπαίδευση από μια διαφορετική οπτική. Για πρώτη φορά ήρθα σε επαφή με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ασχολήθηκα με δραστηριότητες που δεν είχα συμμετάσχει ξανά ως μαθητής Λυκείου. Πιστεύω ότι μου δόθηκε η ευκαιρία να περάσω, με πολλαπλά οφέλη, μια γέφυρα που συνδέει την δευτεροβάθμια με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, με βοήθησε στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού σχηματίζοντας άποψη για τον χαρακτήρα της συγκεκριμένης σχολής, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την δύσκολη διαδικασία επιλογής σχολής φοίτησης, όταν οι διαθέσιμες επιλογές σχολών είναι πολλές. Δ.Γ.»
«Από όταν ήμουν μικρή ένιωθα μια έλξη για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και όταν πληροφορήθηκα για το φετινό θερινό σχολείο που μου έδινε την δυνατότητα να γνωρίσω τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές σχολές του πανεπιστημίου Πατρών, δήλωσα αμέσως συμμετοχή. Κάθε μέρα ήταν διαφορετική με τους καθηγητές από τα διαφορά τμήματα να έχουν προετοιμάσει το δικό τους μάθημα και να είναι πρόθυμοι να μας διαλευκάνουν τις οποιαδήποτε απορίες. Ήταν απίστευτα βοηθητικοί και με την καθοδήγηση τους κατάλαβα τι σημαίνει ιστορία. Κατάλαβα πως δεν είναι μια αλληλουχία ημερομηνιών και κινημάτων που περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη των σχολικών εγχειριδίων όπως πιστεύει κάθε μαθητής. Είναι αυτό που μας υπενθυμίζει από που προερχόμαστε, ποια είναι η κληρονομιά μας, τα βήματα τα οποία διανύσαμε για να φτάσουμε στο σήμερα όμως πάνω από όλα μας υπενθυμίζει πως είμαστε άνθρωποι. Είμαστε άνθρωποι που έχουν πάθη, έχουν κάνει λάθη, έχουν ηττηθεί αλλά και έχουν ξανασηκωθεί, έχουν παλέψει, έχουν δημιουργήσει… Σε έναν κόσμο που προχωράει με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και έχει στρέψει το βλέμμα του αποκλειστικά στο μέλλον, είναι καλό να μπορούμε να γυρνάμε μερικές φορές πίσω στις βάσεις μας και να αναγνωρίζουμε την αξία τους. Μ.Τ.»
«Ήταν μια τρομερά ευχάριστη εμπειρία! Όλη από την ομάδα του εργαστηρίου μας αγκάλιασαν και μας εξηγούσαν με υπομονή κάθε διαδικασία. Σίγουρα τώρα θα βάλω με μεγαλύτερη σιγουριά το βιολογικό στο μηχανογραφικό μου… Είμαι ευγνώμων που ήμουν μέλος αυτού του προγράμματος και εύχομαι να υλοποιηθούν πολλά ακόμα καθώς είναι κέρδος για εμάς τους μαθητές! Σας ευχαριστώ πολύ!, Ε.Λ.»
«Η συμμετοχή μου στο θερινό σχολείο της Βιολογίας ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα επιμορφωτική εμπειρία που περιλάμβανε τη συναναστροφή μου και τη συνεργασία μου με επιστήμονες που ασχολούνται με την έρευνα! Με ενέπνευσε να σκεφτώ ορισμένους τομείς για τις μελλοντικές μου σπουδές και τον επαγγελματικό μου προσανατολισμό. Μ. Ζ.»
«Το summer school στο Βιολογικό ήταν πολύ ενδιαφέρον! Όλοι όσοι συμμετείχαν μας βοήθησαν αρκετά για να καταλάβουμε τις τεχνικές που πραγματοποιήσαμε. Θα το επαναλάμβανα…, Θ. Μ.»
«Η εμπειρία μου από το θερινό σχολείο στη Βιολογία είναι θετική. Εξοικειώθηκα με διάφορες εργαστηριακές τεχνικές, απέκτησα γνώσεις και έκανα νέες φιλίες με συμμαθητές. Ελπίζω του χρόνου να συμμετάσχω ξανά στο ίδιο summer school. Σ. Β»
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες στους καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών και επιστημονικών υπευθύνων του προγράμματος για την πραγματοποίηση του Θερινού Σχολείου και για την ευκαιρία που έδωσαν στους μαθητές να αποκτήσουν σημαντικές εμπειρίες, καθώς και στους εκπαιδευτικούς των Αρσακείων Σχολείων Ν. Ηλιοπούλου, Ν. Γιαννακόπουλο, Χ. Ζώτο, Σ. Ανδρωνά, Α. Ψήνα για τη συμβολή τους στην επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος.
Οι συμμετέχοντες μαθητές θα λάβουν τη βεβαίωση συμμετοχής τους στο πρόγραμμα σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στην Εστία Επιστημών στα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών.