Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν και εφέτος τα «Θερινά Σχολεία» που διοργάνωσε το Αρσάκειο Λύκειο Πάτρας με Τμήματα τού Πανεπιστημίου Πατρών.
Τριάντα περίπου μαθητές των Αρσακείων Σχολείων εντάχθηκαν στις ερευνητικές ομάδες εργασίας των διαφόρων εργαστηρίων. Οι μαθητές με τρόπο άμεσο και βιωματικό ενημερώθηκαν για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα τής έρευνας, τις προωθημένες επιστημονικές εφαρμογές σε τεχνολογικούς τομείς, προκειμένου να διαμορφώσουν τα ασφαλή εκείνα κριτήρια ώστε να προβούν σε μελλοντικές επιστημονικές επιλογές.
Η συνεργασία τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών πραγματοποιήθηκε με τα εξής εργαστήρια τμημάτων τού Πανεπιστημίου Πατρών:
Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών
Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού (LMS)
Υπεύθυνοι καθηγητές οι κ. Γεώργιος Χρυσολούρης και Δημήτριος Μούρτζης.
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών Πανεπιστημίου Πατρών
Εργαστήριο Θεωρητικής Ηλεκτροτεχνίας και Παραγωγής Β΄
Υπεύθυνος καθηγητής ο κ. Θεόδωρος Αντωνακόπουλος.
Τμήμα Ιατρικής Πανεπιστημίου Πατρών
Υπεύθυνοι καθηγητές οι κ. Περικλής Νταβλούρος, Αικατερίνη Σολωμού και Ελένη Κουρέα.
Τμήμα Φαρμακευτικής Πανεπιστημίου Πατρών
Υπεύθυνος καθηγητής ο κ. Γεώργιος A. Σπυρούλιας.
Τμήμα Βιολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
Εργαστήριο Κρυσταλλογραφία Ακτίνων Χ και Δομικής Βιολογίας
Υπεύθυνη καθηγήτρια η κ. Μαργιωλάκη Ειρήνη
Υπεύθυνοι καθηγητές τού προγράμματος ήταν οι κ. Βλαχοδημητρόπουλος Δημήτριος, βιολόγος PhD
Γιαννακόπουλος Νικόλαος, χημικός MSc και Ψήνας Αναστάσιος, φυσικός PhD
Ο Σύλλογος διδασκόντων καθηγητών και η Διεύθυνση τού Αρσακείου Λυκείου Πατρών ευχαριστεί τους καθηγητές των Τμημάτων τού Πανεπιστημίου Πατρών και τους συνεργάτες τους που συμμετείχαν στο Summer School και συγχαίρει τους μαθητές για τη συμμετοχή τους.
Ακολουθούν οι εντυπώσεις των μαθητών μας για τις εμπειρίες που αποκόμισαν στο πλαίσιο τού θερινού σχολείου:
«Αυτές οι τρεις εβδομάδες ήταν εξαιρετικά εποικοδομητικές ιδιαίτερα για όσους μαθητές δεν είχαν αποφασίσει για το αν η Ιατρική τούς ταιριάζει ή όχι. Προσωπικά βρήκα την εμπειρία μοναδική και χαίρομαι που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία. Ελπίζω το θερινό σχολείο να εξακολουθήσει να πραγματοποιείται και τις επόμενες χρονιές και να βοηθά τους νέους να αποκτήσουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με τη σταδιοδρομία τους».
Προδρομίτη Ελένη (Α΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης, Τμήμα Ιατρικής)
«Τις πρώτες μέρες ασχοληθήκαμε με τη γλώσσα προγραμματισμού html και προσπαθήσαμε να προσδιορίσουμε την γωνία ανάκλασης μιας ακτίνας λέιζερ. Αργότερα μέσω τής εικονικής πραγματικότητας κληθήκαμε να προσδιορίσουμε κατά πόσο ένα πιλοτήριο είναι λειτουργικό και εργοδυναμικό για τον πιλότο. Τέλος, μάθαμε για την πλακέτα arduino και τις εφαρμογές της».
Ειρήνη Παπαδοπούλου, Γιώργος Λαϊνάς (Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών)
«Κατά τη διάρκεια τού summer school μάθαμε να χρησιμοποιούμε διάφορα προγράμματα στον υπολογιστή τα οποία χρησιμοποιούνται από τους μηχανολόγους μηχανικούς. Κάποια από αυτά ήταν το catia και το tinkercad τα οποία είναι σχεδιαστικά προγράμματα . Στη συνέχεια διδαχθήκαμε τις βασικές αρχές τού προγραμματισμού σε ένα πρόγραμμα το οποίο ονομάζεται matlab. Επίσης γνωρίσαμε ένα συγγενικό πρόγραμμα τού catia, το ansys, και μάθαμε πώς να φτιάχνουμε ένα κύκλωμα με Arduino uno, resistor και led και να δοκιμάζουμε διάφορα με βάση αυτό» .
Κολομόνδος Βασίλειος (Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών)
«Η εμπειρία που απέκτησα μια εβδομάδα στο βιολογικό τμήμα τού Πανεπιστημίου Πατρών ήταν πραγματικά αξιόλογη και με βοήθησε πολύ. Μέσα από τα πειράματα και τα θεωρητικά μαθήματα που παρακολούθησα, συνειδητοποίησα πως ο τομέας που θέλω να ακολουθήσω στο μέλλον είναι σίγουρα η βιολογία. Όλοι οι φοιτητές και καθηγητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μας υποδέχθηκαν πολύ πρόθυμοι να λύσουν κάθε μας απορία, κάτι που έκανε τη διαδικασία πιο διαδραστική και την εβδομάδα μας ξεχωριστή και αξέχαστη».
Ηλιοστάλακτη Θούα (Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, Τμήμα Βιολογίας)
«Οι εμπειρίες μου από το εφετινό θερινό σχολείο ξεπέρασαν κατά πολύ ακόμη και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες μου. Όλοι οι συμμετέχοντες καθηγητές-ιατροί μάς αγκάλιασαν και μας αφιέρωσαν πολύ από τον πολύτιμο χρόνο τους. Ήταν στα αλήθεια μια πρωτόγνωρη εμπειρία για έναν μαθητή, η οποία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις μελλοντικές μου επιλογές».
Καλαμάρας Σωτήρης-Ανδρέας (Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, Τμήμα Ιατρικής)
«Ήδη από τη Β΄ Λυκείου έχουμε κληθεί να επιλέξουμε την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουμε, οι περισσότεροι όμως χωρίς κάποια ουσιαστική επαφή με το αντικείμενο που νομίζουμε ότι μας ταιριάζει. Τα θερινά σχολεία είναι μια μοναδική ευκαιρία για εμάς να γνωρίσουμε από κοντά ορισμένα επαγγέλματα που μας ενδιαφέρουν. Προσωπικά επειδή δεν έχω κάποια επαφή με το χώρο τής Ιατρικής η συμμετοχή μου στο θερινό σχολείο που διοργανώθηκε εφέτος το καλοκαίρι ενίσχυσε το ενδιαφέρον μου για τον τομέα αυτό».
Καλαμάρα Άννα-Μαρία (Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, Τμήμα Ιατρικής)
«Το θερινό σχολείο το οποίο παρακολούθησα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για εμένα. Και τα τρία τμήματα τού Νοσοκομείου είχαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αλλά προσωπικά με κέρδισε το ακτινολογικό εργαστήριο. Οφείλω να ομολογήσω ότι αν κάποιος με ρωτούσε αν θα ξανασυμμετείχα η απάντηση μου θα ήταν εκατό τοις εκατό θετική, καθώς έμαθα πώς ένα νοσοκομείο λειτουργεί με την άμεση και στενή συνεργασία όλων των ειδικοτήτων».
Παλούμπη Νίκη (Αρσάκειο Λύκειο Πατρών, Τμήμα Ιατρικής)
“Στο θερινό σχολείο ασχολήθηκα με το manufacturingnetworkmanagementπου αφορά κυρίως στη διαμόρφωση της διαδικασίας παραγωγής ενός προϊόντος στη βιομηχανία και το οποίο περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, στο αντικείμενο του μηχανολόγου μηχανικού. Πιο συγκεκριμένα, με βάση κριτήρια όπως το κόστος και ο χρόνος παραγωγής, ο μηχανικός δύναται να κρίνει ποιοι προμηθευτές και εργοστάσια ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις της εταιρείας. Η παρακολούθηση αυτού του προγράμματος υπήρξε μια ιδιαίτερα επιμορφωτική εμπειρία και θα το συνέστηνα ανεπιφύλακτα σε άλλους μαθητές.”
Τσιώνης Κωνσταντίνος (Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών)